Laptopurile Windows au prioritate în fața Chromebook-urilor: ce au făcut giganții din tech
În primul trimestru al anului, Chromebook-urile și laptopurile Windows au avut vânzări foarte bune. Ambele categorii de dispozitive au înregistrat o creștere în pofida îngrijorărilor legate de aprovizionare. În ciuda acestui fapt, în perioada următoare s-au confruntat cu o oarecare scădere. Deși Chromebook-urile sunt încă foarte căutate, furnizorii au început să acorde prioritate laptopurilor Windows cu marje mai mari.
Livrările de Chromebook-uri au crescut cu 68,6% de la an la an, la 12,3 milioane de unități. Ele sunt foarte căutate pentru oferte din domeniul educației.
„Oportunitățile de pe piața educației sunt încă ample atât pentru tablete, cât și pentru Chromebook-uri. Învățământul online a câștigat rapid teren și a împins mai departe revoluția digitală în spațiul de învățare”, declară Anuroopa Nataraj, analist senior de cercetare în cadrul IDC.
„Deși nu există o soluție unică la nivel global, multe piețe emergente continuă să intensifice utilizarea tabletelor Android, în timp ce școlile din unele piețe dezvoltate, precum SUA și Canada, se orientează mai mult către Chromebook-uri. Acestea fiind spuse, a existat, de asemenea, o ascensiune recentă a Chromebook-urilor în zone din Europa, precum și în câteva țări asiatice, pe măsură ce școlile încep să se deschidă către schimbarea de platformă.” Segmentul tabletelor a fost ceva mai temperat decât cel al Chromebook-urilor. În cazul tabletelor, există o mare îngrijorare că cererea va încetini mult mai repede decât în cazul laptopurilor.
Care sunt cele mai bine vândute chromebook-uri?
Cele mai cerute chromebook-uri în perioada analizată sunt cele fabricate de HP, care a vândut un număr de 4,3 milioane de unități. Ei sunt urmați de Lenovo cu 2,6 milioane și Acer cu 1,9 milioane de unități. Top 5 este completat cu Dell cu 1,8 milioane de unități și Samsung cu 8 milioane de dispozitive livrate. La tablete, primul loc în topul vânzărilor este ocupat de Apple, cu 12,9 milioane de unități. Apoi urmează Samsung cu 8 milioane și Lenovo cu 4,7 milioane de unități comercializate.